התקשורת אכן עוינת

האיש, אשר רואה את עצמו כמומחה לטרור, מפריח על גלי האתר את הסיסמאות המתבקשות: "אנו עומדים מול טרור הצתות", "כל הצתה או הסתה היא טרור", ועוד דברי הבל מן הסוג הבזוי, המצוי בשפע בלקסיקון הפוליטי שלו.

 

סלמאן מצאלחה ||

התקשורת אכן עוינת


הכל יודעים, שהאיש הרע הזה שעומד בראש הפירמידה השלטונית בישראל מתרחק מהתקשורת כמו מאש. אם כן, מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? הלילה הזה עולה כולו בלהבות ותמרות עשן. וראה זה פלא, לפתע פתאום יצא האיש ממחבואו החמים בפייסבוק ונהר בשיירה מאובטחת כדי להתייצב ב"חזית האש" מול התקשורת שנואת נפשו. הוא לא רק רקד על האש, הוא נתן הוראות והנחיות, ואף היה מוכן לענות על שאלות

מן הראוי היה, שכלי התקשורת כאן ילמדו הלכות כבוד מהעיתונאי של "ניו יורק טיימס", שלא רץ אחרי דונלד טראמפ, אלא זה הגיע בעצמו למערכת העיתון, לשיחה שהיתה כולה לציטוט. מן הראוי היה, שהתקשורת בארץ לא תשתף פעולה עם האיש שבז לה ומחרים אותה זה שנים.

כלי תקשורת אמיצים היו צריכים להשאיר אותו בנישת הביבים של הפייסבוק, שממנה הוא מגיח מדי פעם ומפזר בחלל הווירטואלי הודעות מוקלטות. זו הנישה החביבה עליו, הנישה שהאיש הנוהג כטוקבקיסט מצוי ראוי לה. שכן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא התכוון לכנס מסיבת עיתונאים ולענות על שאלות לעניין. נהירת השיירה לחפ"ק בחיפה נועדה למטרה אחת ויחידה, המטרה החביבה מכל על ראש הממשלה: לכנס את התקשורת כדי לשחרר את השדים הגזעניים (היהודים) מאוסף הבקבוקים שהצטברו במעונו בשנים האחרונות.

זהו הקלף המנצח שנתניהו מחזיק בכיסו. אין לו קלפים אחרים. זהו הקלף המשמש אותו בכל צרה אשר נקרית בדרכו. הוא יודע את נפש בוחריו ויודע לספק להם את סם ההפחדה שמעורר את השדים השבטיים מרבצם. האיש, אשר רואה את עצמו כמומחה לטרור, מפריח על גלי האתר את הסיסמאות המתבקשות: "אנו עומדים מול טרור הצתות", "כל הצתה או הסתה היא טרור", ועוד דברי הבל מן הסוג הבזוי, המצוי בשפע בלקסיקון הפוליטי שלו.

בהמולת האש, האולפנים הפתוחים והשידורים הישירים מן השטח, עטה התקשורת על ההזדמנות והעמידה את הבמה לרשות המניפולטור הראשי וחבר שריו־מרעיו. מדי פעם היא מוסרת ידיעות או תזכירים מדף מסרים שנשלח לתקשורת על מעצר כזה או אחר, על הרקע הזה כביכול.

לצד הפרופגנדה הממסדית בתקשורת החרו החזיקו אחרי המניפולטורים ערביסטים־בגרוש, שניסו לשוות לפרשנויותיהם "עומק", שכביכול היה רקע לאומני לשריפות. אך מה העלו הערביסטים הללו בחכתם? אין כמעט שריפות בגדה המערבית ובירדן, אומר ערביסט בערוץ 2. מבחינתו, זוהי ההוכחה לכך שפרצה אינתיפאדה מסוג חדש, "אשתפאדה", סיכם הפרשן בהתחכמות.

אולם די להעיף מבט בשטח כדי להבין, מדוע מעטות השריפות בגדה המערבית ובדרום לבנון. ההרים והגבעות בצד השני של הגבול קירחים לגמרי, למעט כתמים קטנים של צמחייה טבעית. לא בגדה ולא בלבנון אין שום מוסד כמו הקרן הקיימת, שהביאה את עצי אירופה ונטעה אותם באקלים הזר להם במזרח התיכון.

ומה עוד הביאו הערביסטים־בגרוש בתקשורת? שניים־שלושה סרטונים של שניים־שלושה ערבים טיפשים מסעודיה ומצרים, המביעים שמחה לאיד לנוכח השריפות. סרטונים כאלה מוגשים לצופה הישראלי בתרגום קלוקל לעברית, כאילו היו הוויה ערבית מקומית, והטיפש היהודי המצוי צורך אותם בשקיקה ומסיק את המסקנות המתבקשות. מה, אם בכלל, הקשר של טיפשים אלה מהעולם הערבי לאזרחים הערבים בישראל? על זה לא מדברים. ולך תוכיח לטיפש הישראלי המקביל, שאין לך אחות.

איש אינו נותן את דעתו על התרמית התקשורתית הזאת. על הרקע הזה אין מנוס מלהגיע למסקנה המתבקשת: התמונה שעולה מדיווחי התקשורת העברית על גל השריפות מלמדת, שזאת אכן תקשורת עוינת. היא אינה עוינת את ראש הממשלה ואת ממשלת הימין; להיפך, היא כלי שרת בידיהם. התקשורת הזאת עוינת את האזרחים הערבים דווקא. יש לבוז לתקשורת כזאת.
*
הארץ, 28 בנובמבר 2016


***
For English, press here
_____
שיתופים



תגובות בפייסבוק:


תגובות באתר:

0 comments:

הוסף רשומת תגובה

בארץ
  • המין האנושי

    השיח האלים חשף לא רק את עומק ההתכחשות בחברה הערבית לעצם קיומה של קהילת להט"ב בתוכה, אלא גם את עומק הפער, שאינו אפשרי לגישור…
    כל הפרטים
  • אשכנזים-ספרדים

    במפגש בין ״המנטליות הספרדית המובהקת״, ובמלים אחרות: השייכות לתרבות אתנית אחרת, נקרא לה - ערבית, לבין ״המנטליות האשכנזית המובהקת״...
    כל הפרטים
  • מלאך המוות

    שנים רבות חלפו ומלאך המוות הגיע לבסוף ליטול את נשמתו של יעקב. פנה אליו יעקב בטרוניה: הלא ביקשתי ממך לשלוח לי שליח לפני המוות ואתה הבטחת לקיים... כל הפרטים
במרחב
  • חמאס בשירות ישראל

    לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה.
  • ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע.
    כל הפרטים
 
קוראים ותגובות