מפלגת ״אין עתיד״


חפשו אותנו -

מי שמבקש להחליף את השלטון תוך הסתמכות על הקולות שלנו, חייב לשלם טבין ותקילין במשרדים ממשלתיים.


סלמאן מצאלחה ||

מפלגת ״אין עתיד״


"לא נשב בממשלה עם הרשימה המשותפת״, הצהיר אבי גבאי בשבתרבות בבאר שבע והוסיף: ״לא רואה מה מחבר בינינו״. הוא לא הסתפק בכך. באותה הזדמנות הוא לא שלל ישיבה בממשלה עם מפלגת כולנו, המפלגות החרדיות ואף עם אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו. ״תפישת העולם שלי אומרת: אנחנו, מפלגת העבודה, נהיה הבית של כל הישראלים", אמר מי שמתיימר להיות אלטרנטיבה לשלטון נתניהו.

למשמע דבריו של יו״ר העבודה, בנימין נתניהו יכול לישון בשקט. סיסמת ״הערבים נעים בכמויות״ מבית היוצר שלו ממשיכה לעשות שמות במחנה ה״יריב״, הטוען לכתר. ההצהרות הללו של גבאי רק מחזקות את מחנה הימין, שאותו הוא רוצה לשלוח לאופוזיציה, כביכול.

״נהיה הבית של כל הישראלים״, אומר גבאי ובאותה נשימה מצהיר, שהוא מוכן לשבת עם מפלגתו של ליברמן ועם המפלגות החרדיות, אבל לא עם הערבים. כלומר, הוא מוציא את האוכלוסייה הערבית כולה, על נציגיה שבכנסת, מההגדרה "ישראלים". בכך הוא מציג את עצמו כעוד העתק חיוור של יאיר לפיד. הצהרותיו מעניקות למפלגת העבודה והמחנה הציוני את התואר ההולם והמתבקש: מפלגת ״אין עתיד״.

קודמו בתפקיד יו״ר העבודה, יצחק הרצוג, אמר בהזדמנויות שונות לפני הבחירות האחרונות, שכדי לסחוף מצביעים צריך להפסיק לתת את התחושה שחברי המפלגה הם "אוהבי ערבים". בכך הוא הפך את עצמו לתחליף דהוי של נתניהו, שבעצמו עשה שימוש ב״נשק יום הדין״ ביום הבחירות, עם הסיסמה שהיטתה את התוצאות.

צריך להיות ברור לכל בר דעת, שבמצב העניינים בארץ, ועל רקע הסכסוך הלאומי המתמשך שלא רואים את קצו באופק, הימין תמיד ישלוף את נשק השיסוי הלאומי, כדי לעורר את הפחדים הקמאיים ולצופף את שורות ״השבט היהודי״ מול יריביו. בעת הצורך הוא תמיד ידביק להם את ״אהבת הערבים״, כדי להפיל אותם בזירת האיגרוף ולקבל תשואות שבטיות יהודיות מקרב יושבי היציעים המצביעים.

יש לשוב ולהזכיר לכל אלה הרוצים להחליף את השלטון הרע הזה, שאין אלטרנטיבה לשלטון הימין, ששולט יותר מדי זמן בארץ, ללא הסתייעות בנציגי הציבור הערבי בכנסת ישראל. הדבר קרה בתקופת ממשלת יצחק רבין, שנשאר ראש הממשלה בזכות הגוש החוסם של המפלגות ה״ערביות״. צריך לשוב ולהזכיר לכל מי ששכח, שיצחק רבין, בין השאר, גם נרצח על הרקע הזה. במסע השיסוי הציבורי שניהל הימין נגד רבין נשמעה לא אחת הטענה, ש״אין רוב יהודי״ למדיניות שהוא נוקט.

מכיוון שברור כי לא יבוא קץ לשלטון הימין בארץ ללא שיתוף האזרחים הערבים, על כל אלה המבקשים להחליף את השלטון להתחיל לפעול כאופוזיציה לוחמת, להפסיק לשחק לידי הימין ולומר דברים חדים וברורים. בין השאר, הם חייבים לומר בקול ברור, שהאזרחים הערבים הם חלק מהמשחק הפוליטי הלגיטימי בישראל. משחק זה כולל גם שיתוף בקואליציה עתידית. ח״כ אחמד טיבי יכול לכהן כשר הבריאות, וח״כ איימן עודה יכול להחליף את השר ארדן במשרד לביטחון פנים. ובכן, שוו בנפשכם אם היה קורה כדבר הזה. ברור שכל האווירה האזרחית בארץ בין יהודים וערבים, היתה משתנה מקצה אל קצה.

אשר על כן, על נציגי האזרחים הערבים בכנסת להצהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: אין יותר ארוחות חינם. מי שמבקש להחליף את השלטון תוך הסתמכות על הקולות שלנו, חייב לשלם טבין ותקילין במשרדים ממשלתיים. שאם לא כן — לכו וחפשו אותנו.
*
הארץ, 17.10.2017
שיתופים



תגובות בפייסבוק:


תגובות באתר:

0 comments:

הוסף רשומת תגובה

בארץ
  • המין האנושי

    השיח האלים חשף לא רק את עומק ההתכחשות בחברה הערבית לעצם קיומה של קהילת להט"ב בתוכה, אלא גם את עומק הפער, שאינו אפשרי לגישור…
    כל הפרטים
  • אשכנזים-ספרדים

    במפגש בין ״המנטליות הספרדית המובהקת״, ובמלים אחרות: השייכות לתרבות אתנית אחרת, נקרא לה - ערבית, לבין ״המנטליות האשכנזית המובהקת״...
    כל הפרטים
  • מלאך המוות

    שנים רבות חלפו ומלאך המוות הגיע לבסוף ליטול את נשמתו של יעקב. פנה אליו יעקב בטרוניה: הלא ביקשתי ממך לשלוח לי שליח לפני המוות ואתה הבטחת לקיים... כל הפרטים
במרחב
  • חמאס בשירות ישראל

    לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה.
  • ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע.
    כל הפרטים
 
קוראים ותגובות